Latih Tubi Soalan Latihan Sains Tahun 1 hingga Tahun 6 sepanjang Perintah Kawalan Pergerakan  ini merupakan satu usaha guru-guru untuk membantu murid-murid di luar sana dalam menyediakan latihan ulang kaji secara berterusan. Murid perlu diberikan kerja sepanjang Perintah Kawalan Pergerakan supaya mereka tidak tertinggal pelajaran. Seperti yang murid-murid sedia maklum, sepanjang PKP ini murid-murid tidak akan ke sekolah untuk mengikuti PDP.

Guru tidak pernah putus asa dalam memberi tugasan kepada murid-murid wlaupun dengan pelbagai kekangan sama ada dari pihak guru mahupun murid. Hal ini kerana guru perlu menunjukkan satu usaha kepada murid bahawa guru mengambil berat pasal mereka. Soal murid buat atau tidak itu guru perlu fikir kemudian.

Disini dikongsikan koleksi latihan Sains bagi tahun 1 hingga tahun 6. Diharapkan guru dapat kongsikan tugasan ini kepada murid-murid. Guru boleh semak soalan terlebih dahulu sebelum kongsikan kepada murid. Sekiranya sesuai dengan murid guru boleh edarkan kepada mereka.

Sains Tahun 1
1. https://forms.gle/rFYCQgAP8pUSsF8BA
2. https://forms.gle/fqegFt27wihMNWoe6
3. https://forms.gle/kGdXrJAgPEM52mjt7
4.
5.


Sains Tahun 2
1. https://forms.gle/8mqh59QsQs2FmAtP9
2. https://forms.gle/tSSYA3ikCzDp4CCG6
3.
4.
5.


Sains Tahun 3
1.
2.
3.
4.
5.

Post a Comment